søndag 11. august 2013

Roadtrip 2013

Jeg føler det er på sin plass med en mer detaljert presentasjon av turen jeg skal ha til Oslo i september, spesielt nå som det er satt igang en støtteaksjon for å hjelpe meg med de økonomiske utgiftene turen gir. Veldig ydmyk og takknemlig!

I mai fikk jeg tilbud fra to av pleierne som er hos meg om en roadtrip med overnatting, valgfri destinasjon. Det kom litt brått og uventa på meg, men desto mer hyggelig. Jeg takket direkte ja, trengte absolutt ikke betenkningstid!

Jeg tenkte på Oslo og omegn med en gang, siden jeg har fått så mange forespørsler fra private og institusjoner i sona derfra om foredrag. Som de fleste vet, brenner jeg ørlite for å spre litt informasjon om ALS, det å få en dødelig diagnose,møtet med helsevesen/hjelpapparat, kommunikasjon uten stemme, humor, livsglede og livskvalitet. Og etter tilbakemeldinger og etterspørselen å dømme, har jeg fått inntrykk av at jeg har ett og annet å formidle. Dette var en gylden mulighet for å spre budskapet enda videre. Og før maidagen var over hadde jeg skrevet detaljert pakkeliste, med nøyaktig antall q-tips, tørkepapir osv., spennklar.

Jeg begynte straks å sondere hotell med gode handikap-rom, samt connecting-room til den av pleierne som er på vakt. Jeg må ha med tre pleiere, samt Finn som leser manuset for meg. Disse må ha rom på hotellet også, som jeg må dekke av egen lomme, nærmere 30000,- for fire netter. Vi har også undersøkt en del fond, legat og andre økonomiske støtteordninger, men denne typen roadtrip faller gjennom på kriteriene hos de som er sjekka ut.

Ideen var videre å tilby institusjonene foredraget gratis, men fryktet at jeg måtte ta betalt for å kompensere for hotellutgiftene og andre utlegg på turen. Men med den støtteaksjonen kompisene mine har satt igang på facebook og bloggen her, så slipper jeg å ruinere meg. Foredragene for institusjonene er ikke åpne for privatpersoner, derfor har jeg tatt sjansen på å leie et lokale for å holde åpent foredrag. Her må jeg ta cover for å minske risikoen for å måtte betale for å spre budskapet mitt... Men med støtteaksjonen sover jeg meget bedre om natta, og gleder meg som en unge til å få reise på "ferie" igjen. Jeg har ikke vært på reise siden 2007, så det kribler brukbart i magen!

Jeg er bra spent på hvordan det blir å møte gamle venner og kjente, ansikt til ansikt igjen. Klarer jeg å holde tårene tilbake?

forts. flg.

Billetter onsdag 11/9 kl. 1930

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv gjerne en kommentar :)