lørdag 19. januar 2013

Foredrag i Volda

Da er vi klare for foredrag i Volda . Skal bli rart å entre samme scene som jeg spilte studentrevy på for 16 år siden, frisk som en fisk. Det vil jo ikke si at jeg er syk nå, har bare ALS ;)
Meg på scena som prest under Vekerevyen '97. Foto: Knut Pettersen.
Har mange fantastiske minner fra Volda på 90-t. Utallige konserter på Kroa, utallige fester og nachspiel, opptredener av ymse varianter og kvalitet, møte med mange kjekke folk fra hele landet, gjorde vann til vin (definisjonsspm) på 3-5 dager (en viss rockeprest konsumerte glatt ei flaske på nachspiel hos oss , samt svinemør fra Osdal), kjekk lokalbefolkning, ball i kantina hver torsdag og en eksamen i ny og ne.
Ja, ja, satser på stinn brakke 6.februar i Volda selv om jeg ikke blir stående som en prest på scena denne gangen...

Velkomne!


4 kommentarer:

  1. Hei Pål! :)

    Jeg var på foredraget ditt og ville bare si at det var et fantastisk foredrag, jeg ble både rørt og lo av all den humoren du virker å ha. Jeg er imponert over hvor "godt" det virker som du tar det, fordi om jeg kan forstå at det er tungt også. Enkelte av historiene du forteller om personell som jobber hos deg, blir jeg rett og slett sjokkert over. Det kunne ikke falle meg inn og ikke høre ferdig hva en "bruker" vil si. For min del som jobber innenfor hjemmebasert omsorg så kunne jeg ikke gjort som det eksemplet du kom med når det gjaldt dyna og du var varm og ville ha den av, men så ble du bare pakka mer inn. For min del er det viktig at den jeg jobber med har det så bra som mulig, og det og høre dem ferdig om hva de vil er viktig. Og det spørsmålet som ble stilt om du virkelig hadde et behov for og dra å se på treninga til datteren din eller om det virkelig var nødvendig da... Det ble jeg også sjokkert over. Det er nå ditt ønske og så lenge det går og komme seg frem og tilbake så ser ikke jeg at det skulle være noe problem. De som jobber der er jo ikke der for å tenke på seg selv, men de skal være der for deg, dine ønsker og dine behov :)

    Nå ble jeg kanskje litt ivrig her, men ville egentlig bare si: Tusen takk for et fint foredrag. Du ga meg mange tanker som jeg vil ta med videre inn i mitt arbeid når jeg er ferdig utdanna sosionom :)

    Mvh. Ida Malene Skare

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!
      Engasjement er viktig, hehe. Men som jeg sier i foredraget er det ofte våre instinkter som gjør at vi kanskje hjelper brukere litt ihjel med å fx avslutte setninger osv. Men vi gjør det jo av rein godhet.
      Usikkerhet og at man ikke har erfaring med fx respirator, gjør at man svarer litt ubetenksomt når jeg ville ser Sivert spille kamp . Men jeg skjønner hva du mener.
      Lykke til med studiene!
      Mvh han Pål

      Slett
    2. Hehe.. Jeg tror jo ikke st folk gjør det for å være slem. VI blir vel alle kanskje litt "for" ivrig av og til. Tusen takk!

      Ønsker deg lykke til videre, håper du koser deg med familien :)

      Mvh.
      Ida Malene

      Slett
  2. Det hadde vært helt fantastisk om du hadde et foredrag i Stavanger snart!

    SvarSlett

Skriv gjerne en kommentar :)